Hvad er træningen bag I Will Run?

Træningen bag I Will Run er en kombination af Pilates, styrketræning, mobilitetstræning, balance og løbeteknik. Løbeteknikken består af øvelser liggende, siddende eller stående, der gør kroppen stærk efter, under eller før skader.

Jeg kalder det for træningsterapi. Træningsterapi stiller ikke diagnoser, men kan arbejde videre med den diagnose, der er stillet af en fysioterapeut.

Træningens mål er altid at skabe de bedste fysiske muligheder for dig.

Hvordan du ønsker at bruge den styrke, du får af træningen, er op til dig

For at arbejde målrettet med din fysisk bruger jeg din evne til at kunne løbe som baseline, og det er mere billedligt end faktisk. Det kan være dig, der fortæller, at du slet ikke kan eller vil løbe. Spørgsmålet er derfor en spekulation:

Hvor godt kan du løbe, når du begynder din træning hos I Will Run?

Efter en træningsperiode hos I Will Run, vil jeg igen spekulere på, hvor godt du potentielt ville kunne løbe nu?

Hvordan du end ønsker at bruge den styrke, du opbygger gennem træningen er selvfølgelig op til dig og dit temperament. Det kan være, at du aldrig vil løbe, men vil noget helt andet. Det vigtige er, at du har muligheder.

Muskler og kondi

Det er som sagt ikke en forudsætning, at du løber, ligesom det heller ikke er forventet, at du begynder at løbe sidenhen, men jeg vil altid opfordre dig til at dyrke kredsløbstræning. Den bedste investering du kan gøre i din krop og hjerne, finder du i et liv, hvor der er plads til både træning af dine muskler, din balance og koordination og af dit hjerte og dine lunger.

Kort sagt: styrketræning og kredsløbstræning.

En tanke om “Hvad er træningen bag I Will Run?

  1. Bjarne Birk Nielsen siger:

    Hej..
    Jeg har tidligere dyrket en del sport(amatør niveau) triatlon + løb + cykling.
    Jeg har for år tilbage måttet nedtrappe og til sidst droppe løb pga rygproblemer, svømning hvor der svømmes mange baner er også et problem selvom alle mener svømning er fantastisk for en dårlig ryg.
    Det er i lænderegionen over numsen, hvor jeg både kan føle smerter og “udmattethed” når det er slemt kan selv en gåtur give et jag i ryggen så jeg går i knæ og må sunde mig (nærmest komisk at se på)
    Jeg cykler for at få lidt form og velvære samt laver nogen øvelser fra eksempelvis workout-pedersen + armbøjninger, en lille smule håndvægte og lidt maveøvelser. Det er ikke fuldstændig systematisk og skemalagt, da mit arbejde/firma er førsteprioritet. Cyklen kan jeg rimelig gøre men der er lidt gener, dog synes jeg velværet ved motion overstiger problemerne.
    Jeg ville rigtig gerne kunne minimere mine smerter og øge min mobilitet og aller bedst have muligheden for at løbe igen, bare ture på 5-10 km vil være fint, da det ikke tager meget tid 🙂
    Jeg er bosat i Jylland så hvis du mener at kan hjælpe bliver det uden at vi kan mødes fysisk.
    Jeg ser frem til at høre om du kan hjælpe mig videre.

Kommentar er lukket